У 2018-19 роках каховська мерія не подала жодної заявки нафінансування капітального ремонту доріг з обласного бюджету. В той час, коли Нова Каховка просить 7 мільйонів. Каховчани такі «багаті», що їм не потрібні додаткові асигнування?
Субвенція з Дорожнього фонду місцевим бюджетам на ремонт доріг місцевого значення в 2018 році склала понад 11,5 мільярдів гривень, – про це заявляє міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Міністр неодноразово зазначав, що з 1 січня минулого року працює Державний дорожній фонд: «Нам вартувало багатьох зусиль його створення. Саме Дорожній фонд передбачає гарантоване фінансування дорожніх робіт. Також 1 січня відбулась децентралізація Укравтодору – 123 тисячі кілометрів автошляхів було передано на обласний і місцевий рівень. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах становить у 2018 році 11 мільярдів 530 мільйонів 865,2 тисяч гривень».
Чи відчули такі зміни та вливання бюджету каховчани? Чи покращився стан доріг у Каховці і за чий кошти, – з’ясуємо далі.
Фінансування з обласного бюджету капітального ремонту доріг у населених пунктах дійсно працює. Для прикладу, у такий спосіб чимало вулиць повністю відновили у Генічеську, сусідній Новій Каховці (у центрі та на «Соколі»), реконструювали прекрасну набережну у Голій Пристані. Що ж отримала Каховка?
У 2018 році з обласного бюджету на капітальний ремонт доріг Каховка отримала 1 мільйон гривень. В той час, як наші сусіди у Новій Каховці – 3. Чому ж така несправедливість?
Виявляється, ми самі відмовляємось від дотацій! Адже, фінансування відбувається відповідно до заявок адміністрацій. Каховка минулого року не запросила нічого. Забігаючи наперед, цього року так само жодного листа на ім’я голови Херсонської ОДА від Каховської міської ради.
«Щоб отримати субвенцію із держбюджету необхідно подати заявку, простого листа від мера на ім’я голови Херсонської ОДА достатньо. Для цього не потрібні жодні погодження, обговорення чи затвердження рішень місцевими депутатами на сесії. Потім ми розглядаємо ці запити, затверджуємо список і передаємо кошти на дорожній фонд. Минулого року Дяченко нічого не подав.Побачивши такі прогалини у роботі міського голови, цим питанням зайнявся я, як обласний депутат від Каховки. Цього року я вже не став чекати «з моря погоди» поки наш мер розродиться і подав сам заявку від Каховки. Сьогодні питання вже у роботі, орієнтовно фінансування запросили на 2 мільйони гривень», – пояснює депутат та голова бюджетної комісії Херсонської обласної ради Павло Філіпчук.
Так, за неперевіреними даними, цього року Нова Каховка в особі міського голови просить з облбюджету близько 7 мільйонів. А от каховському голові чомусь не треба… Не треба оновлювати дорожній фонд міста, не треба врешті-решт прокласти дорогу до так званого «Царського Села» чи позбутися ґрунтових доріг у сучасному місті.
Звісно, за каденцію Андрія Дяченка дорожні роботи по місту виконується і чимало. Та заявок ще більше! Що говорити про східну частину міста або «Щемилівку», які й досі мають ґрунтові дороги. Грошей треба багато аби привести до ладу паркові зони на житловому масиві «Свєтлово», нарешті привести у порядок покриття на набережній. Хіба на такі чисельні видатки, як прокладення нового асфальту у місцях, де його ніколи не було, було б не доречніше залучити асигнування з обласного бюджету?