Новая Каховка
C

» » Як українці шукають роботу: де дізнаються про вакансії і яким компаніям віддають перевагу

Як українці шукають роботу: де дізнаються про вакансії і яким компаніям віддають перевагу

Як українці шукають роботу: де дізнаються про вакансії і яким компаніям віддають перевагу

Українці переважно хочуть працювати в сфері IT

 

Для більшості українців головний критерій при пошуку роботи – це хороша зарплата і можливість кар'єрного зростання. Але є й інші чинники, які впливають на здобувачів при виборі майбутнього робочого місця. Сайт "Сегодня" розбирався, як українці шукають роботу, в яких сферах воліють працювати і де знаходять інформацію про вакансії.

 

На що звертають увагу: стабільність, зарплата і цінності компанії

 

Нещодавно рекрутинговий сервіс HeadHunter Україна опублікував дослідження "Рейтингу роботодавців України", основною метою якого був аналіз і дослідження думок тих людей, які шукають роботу на сайті. У рейтингу також вивчили, які критерії важливі для шукачів при виборі роботи, де вони шукають інформацію про вакансії і в яких сферах воліють працювати.

 

Так, респонденти відповіли, що пріоритетним при виборі компанії-роботодавця для них є стабільність компанії – 71%, на другому місці за важливістю виявилася корпоративна культура (цінності, місія) – 45%, слідом йде соціальна відповідальність компанії – 34%.

 

Також для українців при виборі роботи важливим виявилося розміщення офісу – 24%, наявність іноземних інвестицій в компанії – 24%, відгуки про компанії в відкритих джерелах – 23%. А от найменше уваги звертають на популярність бренду – 17%, рекомендації знайомих – 15% і місце в бізнес-рейтингах – 7%.

 

Аналітик HeadHunter Україна Лариса Онипко пояснює, що стабільність компанії дійсно важлива для шукачів.

 

"Стабільність компанії для більшості претендентів – це стабільна зарплата, зайнятість в компанії, робота і розвиток. З року в рік важливим критерієм при виборі роботодавця залишається корпоративна культура. Але останніми роками цей показник набирає все більшої ваги. 45% оцінюватимуть роботодавця за тим фактором, які у нього цінності і місія, і претендент розділятиме цінності цієї компанії", – говорить Лариса Онипко.

 

Вона пояснює, що зростання важливості корпоративної культури для шукачів пояснює тим, що основною силою на ринку праці є "покоління Y" – ті, хто народився після 1981 року. І вага цього покоління збільшуватиметься з кожним роком, а 2020-го на ринку праці буде вже близько 70% представників цього покоління.

 

"А для них дуже важлива місія і довіри до роботодавця. Тому роботодавцям доведеться докладати чимало зусиль, щоб завоювати довіру", – зазначає Онипко.

 

Стосовно головних критеріїв, які впливають на вибір пропозиції про роботу, то в цьому списку безсумнівно лідирує заробітна плата, 84% респондентів назвали цей фактор вирішальним. Для 33% респондентів важливий професійний розвиток, для 29% – можливість кар'єрного росту.

 

28% звертають увагу на зміст і масштаби завдань – автори дослідження зазначають, що цей пункт переважно стосується технічних та IT спеціальностей. Ще для 20% важлива особистість керівника, тобто враження від співбесіди, також 20% звертають увагу на рівень посади.

 

"Цікаво порівняти досвід роботи шукачів та їх критерії відбору роботи. Без прив'язки для досвіду абсолютно для всіх важлива зарплата, далі від мінімального досвіду роботи і до десятирічного досвіду для наших претендентів дуже важлива можливість кар'єрного зростання. А ось понад десять років важливий такий чинник, як зміст і масштаб завдань. Для претендентів з мінімальним досвідом роботи, студентів і молодих фахівців важливий графік роботи, а професійний розвиток важливо для тих, у кого досвід роботи більше двох років", – каже Онипко.

 

Також нещодавно (до Дня студента 25 січня) дослідження професійних інтересів молодого покоління проводила і компанія P&G в Україні. Виявилося, що студенти і випускники вузів дійсно шукають для себе компанії з гнучким графіком і можливість працювати віддалено. Також для них важливо мати свободу дій: вони хочуть самостійно вирішувати, коли виконувати поставлені завдання, а не слідувати вказівкам керівника.

 

"За результатами дослідження P&G, студенти і випускники вузів виділяють три головні критерії при виборі роботодавця – адекватна фінансова винагорода, умови роботи і графік. За перераховані параметри "проголосували" відповідно 28%, 19% і 16% опитаних. Ще 13% молодих фахівців ставлять на перше місце – команду і відносини в колективі, а 9% – відносини з керівником", – наголошується в дослідженні P&G.

 

Де хочуть працювати: IT, медіа і банки

 

Найменш популярними галузями, де шукачі себе бачили, виявилася ХоРеКа(термін, що позначає сегмент сфери послуг індустрії гостинності (громадського харчування та готельного господарства) і канал збуту товарів з безпосереднім споживанням продукції в місці продажу. Назва "HoReCa" походить від перших двох букв в словах Hotel, Restaurant, Cafe – Ред.) – 4%, автотрейдинг – 3% і страхування – 2%. Найпопулярніші, це IT – 41%; експерти зазначають, що це через високі зарплати і можливості професійного зростання. 21% зацікавлений в галузі медіа, піару та реклами, 17% цікавлять фінанси, банки, інвестиційна діяльність, 15% – торгівля, 14% – сфера FMCG (товари повсякденного попиту: продукти харчування, побутова хімія, пиво, сигарети).

 

У дослідженні P&G показники схожі, незважаючи на те, що там опитувалися тільки студенти і випускники вузів. Вони теж зацікавлений в сферах IT і FMCG. А найменше молоде покоління хоче працювати в банківській сфері: такий професійний вибір готові зробити тільки 4% фахівців.

 

"Як відзначили учасники дослідження, вони ніколи не працюватимуть в компаніях, які орієнтовані виключно на зростання доходу, а не на турботу про своїх клієнтів і суспільство загалом. До того ж, молоді фахівці не затримаються надовго там, де керівники проявляють неповагу до своїх підлеглих, немає зрозумілих і "прозорих" умов праці (зарплата, графік роботи, обов'язки) і присутня висока плинність", – наголошується в дослідженні P&G.

 

Катерина Скибська, генеральний директор компанії з підбору персоналу "DOPOMOGA Ukraine", зазначає, що компаніям потрібно утримувати своїх фахівців, спілкуватися з ними, прагнути розуміти їх потреби і йти в ногу з часом.

 

"Я за те, щоб багато, часто і зрозумілою мовою спілкуватися з аудиторією, з кандидатами, які вам потрібні. Я за гнучкість. Потрібно багато говорити з кандидатами, слухати і чути їх, спілкуватися з ними їх мовою. Потрібно бути весь час в динаміці і не стояти на місці", – пояснює Скибська.

 

Дійсно, зараз дуже важлива зворотна комунікація. Тому здобувачі все більше уваги звертають на сайти компанії, їх сторінки в соціальних мережах, канали на Youtubeі т.д.

 

Стосовно джерел, де українці шукають роботу, то тут є є велика різниця між досвідченими кандидатами та молодими спеціалістами. Кандидати з досвідом роботи від трьох років шукають вакансії переважно на сайтах цікавлять їх компаній (близько 20%), на другому місці за популярністю залишаються рекомендації знайомих (близько 20%), а на третьому – рекрутингові сайти (17%). Також вони переглядають сторінки компаній в соціальних мережах і сайти з відгуками про роботодавців.

 

Зате близько 30% молодих фахівців вважає за краще шукати роботу тільки на рекрутингових сайтах; слідом за популярністю йдуть сайти компаній (20%) і рекомендації знайомих (17%). Також претенденти черпають інформацію з Youtube-каналів (10%) і на професійних форумах (8%).

 

У свою чергу експерти одноголосно зазначають, що ідеального портрета кандидата не існує. Головне, щоб він поділяв цінності компанії, був готовий удосконалюватися і вчитися.

 

 

 

джерело


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.