Новая Каховка
C

» » Каховський мер заблокував місцевий бюджет накладеним вето

Каховський мер заблокував місцевий бюджет накладеним вето

Каховський мер заблокував місцевий бюджет накладеним ветоТривають новорічні канікули — час дивних зимових розваг каховського міського голови. Так було в минулому році, коли депутати зіткнулися з неоднозначним поглядом Андрія Дяченка і його співробітників на бюджет міста, так сталося і цього року.


Ситуації схожі, але, як і минулого разу, критичного нічого немає, так само, як і приводу для паніки. Бюджет все одно затвердять і міське господарство, освіта та соціальна сфера працюватимуть належним чином. Але є й істотна відмінність. Цього року депутати, як ніколи раніше, дослідили витратну частину фінансових документів, успішно внесли в неї правки, заощадивши тим самим більше 12 млн. гривень.


Що ж з причин, про які ми можемо лише здогадуватися, не сподобалося міському голові?
По суті в 2019 рік Каховка увійшла із заблокованим бюджетом завдяки бажанням однієї конкретної людини, яка наклала "вето" на проект.

АРГУМЕНТИ ДЕПУТАТСЬКОГО КОРПУСУ


Як уже неодноразово говорилося, перед розглядом бюджету на 2019 рік, депутатами було прийнято рішення детально вивчити не тільки запити, прийняті від різних бюджетних підприємств, але і їх необхідність для міста. Найуважнішим чином порівнювалися запропоновані ціни закупівлі товарів із середньоринковими. Для цього були сформовані групи депутатів, кожна з яких відпрацювала окремий напрямок: хтось комуналку, хтось сферу освіти і культури, хтось безпосередні апетити «білого дому». Нічого дивного і революційного в цьому немає, бо саме депутати і міська рада приймають рішення про затвердження бюджету і несуть безпосередню відповідальність перед жителями міста, які їх обрали.


За підсумками вивчення документів виявилося, що як мінімум (!) 12 млн. грн. планують витратити нераціонально.


Щоб не бути голослівними, наведемо кілька простих прикладів. Елементарне порівняння цін на торгових майданчиках, говорить про те, що лавочки і урни, які збираються закупити і встановити КП «КТП», коштують — 1600 грн. і 300 грн., відповідно. У той же час, планували їх купувати за 5000 грн. і 1000 грн. Інший приклад: 500 тонн піску по 460 грн. за тонну, коли роздрібна ціна становить — 260 грн.


Ще один приклад: на опалення боксів зі старими вантажними автомобілями автошколи збиралися витрачати по 1 тонні вугілля в день (!). При цьому, куди ефективніше було б оптимізувати розміщення класів і використовувати більш економний котел, який вже є в наявності і встановлений.


Ті, хто заявляють про необдуманість перерахунку бюджету, вважають за краще замовчувати і ніяк не пояснювати часом триразове завищення закупівельних цін комунальними підприємствами.


Візьмемо іншу установу, "Водоканал", який просить 3,1 млн. грн. на установку загальнобудинкових лічильників у багатоквартирних будинках. Але не враховується той факт, що в багатьох будинках вже встановлені подібні прилади і гроші на них також уже виділялися з міського бюджету. Крім того, 3,1 млн. грн. вимагають не уточнюючи ціну ні за одиницю необхідних матеріалів, ні вартості самих лічильників і їх кількості, ні вартість робіт. Немає достатньої інформації — немає фінансування.


Подібна ситуація і з закупівлями для «білого дому» — беруть з лишком. Наприклад — 240 бутлів води "Аляска». Ви тільки вдумайтеся, для чого стільки? Може руки мити? Той же папір для друку, раптово, за оптовою ціною виявився дорожчим на 30 грн., ніж в роздріб, в будь-якому магазині. Папір туалетний по 10 грн., одноразові стаканчики по 1 грн., при вартості їх в копійки і т. д.


На перший погляд дрібниці, але не можна забувати, що з цих дрібниць в сумі набігло 12 млн. грн. Окремої уваги варта потреба у фінансуванні відряджень мера і його підопічних на більш ніж 200 тис. грн., зокрема на поїздки за кордон.


Єдиний стимул, який рухав депутатами при внесенні правок — щоб наші з вами 12 млн. грн., які планували відправити "в нікуди", були спрямовані на більш пріоритетні цілі, корисні, в першу чергу, городянам.


Для прикладу, цієї суми цілком вистачило б, щоб повторити минулорічний рекорд з асфальтування вулиць, або, нарешті, провести реконструкцію парку по вул. Миру, разом з центром міста, або реконструювати опалення в школах, повністю забезпечити енну кількість соціальних програм, таких як купівля житла сиротам.

ХТО ШКОДИТЬ ВИКОНКОМУ НАСПРАВДІ?


Як відзначалося вище, за дивним збігом обставин, депутатам не пояснюють чому закупівлі йдуть за завищеними в три рази цінами. Єдиний аргумент, який використовує влада, пояснюючи ветування бюджету, це те, що чиновників виконавчого комітету залишили без грошей на комуналку, роботи (не прийнявши структуру) і гідних (!) зарплат. Але, насправді, винен в цьому всьому міський голова Дяченко, завдяки якому Каховка увійшла в 2019 р. без бюджету.


Почнемо з комуналки. Кожен житель, який проживає в приватному або багатоквартирному будинку, з легкістю прогнозує приблизні витрати на комунальні платежам. Все, що потрібно для цього — прикинути скільки витратилося в одному місяці, відповідно в наступному буде практично та ж сума. У виконкомі ж, знаючи свої витрати за 2018 рік, сміливо додають зверху практично половину всього, що було витрачено за рік. Навіщо? Все просто, там знають, що за підсумками року сума не витратиться і з'явиться внутрішня економія близько 40%. Для того, щоб "перекинути" їх, наприклад, собі на премії, схвалення депутатів вже не буде потрібно. А якщо згадати, що і без цих коштів премії становлять близько 60% (без різних надбавок), ми і отримуємо випадки, коли окремі чиновники отримують відпускні під 100 тис. грн!


Що стосується оплати праці працівників виконкому. Депутатами було скорочено щомісячне преміювання з 60% до 20%, при цьому всі інші виплати збережені, зокрема надбавки, вихідну допомогу і оздоровчі. Фонд оплати праці 133-х працівників виконкому — 27 млн. грн., за вирахуванням податків отримуємо суму в 18,3 млн. грн., або 1,5 млн. грн. у місяць. Поділивши цю суму на кількість працівників, ми отримуємо середньомісячну зарплату виконкому — 11500 грн. (!) «чистими». Не погано? Майже в два рази вище середньої зарплати рядового каховчанина. Хіба не міський голова повинен тепер простежити, щоб ці гроші були справедливо розподілені?!

ХТО НАМАГАЄТЬСЯ ЗВІЛЬНИТИ ВСІХ ЧИНОВНИКІВ?


Уже кілька тижнів піднімається тема того, що неприйняття структури виконкому загрожує звільненням його працівників. Проблема, через яку питання не було проголосовано вчасно, лежить на поверхні. А. Дяченко систематично робить все можливе для зриву позачергових сесій. Так, починаючи з 11 грудня, у міського голови увійшло в звичку оголошувати про скликання сесії на наступний ранок, лише ввечері розіславши повідомлення про рішення в повідомленнях по телефону…


Так було і з 26 на 27 грудня, і з 28-го на 29-е і ще в ряді випадків. В останньому розглядалося питання структури виконкому.


Позаяк депутатів тільки ввечері попередили про сесії, деякі вже виїхали з міста на новорічні канікули, заздалегідь запланувавши від'їзд… Що заважало міському голові поставити питання раніше, на попередніх сесіях, відомо тільки йому. На сесію він зігнав усіх, кого міг, — з'явилися 15 осіб. Тягнули навіть депутата, який переніс інсульт і перебуває на стаціонарному лікуванні. Але кворум не зібрався. З цього і почалися "гоніння" на неугодних депутатів.


У той же час з питань, які зачіпають подолання "вето" Дяченка, за дивним збігом обставин, не є депутати від БПП і підлеглі міського голови, а також працевлаштовані ним в комунальні підприємства міста. Причому доходить до абсурду: не приходить навіть Ганна Садова (БПП), робоче місце якої знаходиться в тому ж виконкомі.


Підсумуємо. Все що ми бачимо зараз — це брехливі маніпуляції і тиск з боку мера. Якби сесія була скликана в нормальні терміни і мало місце належне повідомлення про її проведення — то пленарне засідання відбулося б однозначно і рішення було б прийнято!


Страшилки А. Дяченка про звільнення працівників виконкому та неможливість виконання ними своєї роботи, ненадання послуг городянам, починаючи з 2-го січня — просто абсурдні! Чого варте тільки звинувачення депутатів начальником однієї із структур виконкому, у якій не прийняли платіжку в казначействі 2 січня, коли казначейство не працювало, бо був вихідний!?


Навпаки, ніхто із співробітників міськради не може бути звільнений через тимчасове неприйняття на 2019 рік  структури. Підкреслимо: тимчасового, бо мова про затягування питання до кінця зими не йде. Всі повинні працювати і виконувати свої функціональні та посадові обов'язки, а неявка на роботу може бути розглянута як прогул.


Якщо міський голова буде розсудливим і призначить позачергову сесію з розгляду питання по структурі міськради після 14 січня, про що належним чином повідомить депутатів і населення міста не менш, ніж за 10 днів до сесії, питання буде проголосовано. Спекулювати тут нема чим.


Сергій Ярємєнко, депутат від партії "Самопоміч"


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.