Новая Каховка
C

» » Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

У Міністерстві освіти і науки розробили нову модель оцінювання дітей в перших класах. Поки її застосують тільки в тих школах, які пілотують новий Стандарт початкової освіти. Міносвіти вже розіслав документ з рекомендаціями по регіонах. EtCetera з’ясовував, що в ньому нового і які тепер оцінки будуть приносити діти зі школи.

Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

ТІЛЬКИ ПЕРШИЙ КЛАС. Нова модель оцінювання поки що буде застосовуватися лише в тих школах, які вже працюють за новим Стандартом початкової освіти, і тільки в перших класах. Таким навчальним закладам дадуть випробувати методику, а потім в Міністерстві внесуть в неї корективи і поширять вже на все перші класи НУШ в новому навчальному році.

 

НЕ РЕЗУЛЬТАТ, А ПРОЦЕС. У МОН кажуть, що нова модель оцінювання робить акцент на досягненнях дитини в процесі навчання, а не на фінальних результатах її роботи, тобто кількості допущених помилок. Наприклад, вчителям пропонують оцінювати активність дитини на уроці, її допитливість і ступінь співробітництва з іншими дітьми. Оцінка стане описовою і зрозумілою для всіх учасників освітнього процесу.

Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

Лілія ГРИНЕВИЧ, міністр освіти і науки України:

 

Ми наближаємося до того, як має виглядати оцінювання в початковій школі. Завдання такої оцінки – розкрити потенціал кожної дитини, підтримати її і надихнути вчитися далі.

 

БЕЗ ТАБЕЛЯ. У Міністерстві також планують відмовитися від класичного табеля в початковій школі. Зараз він являє собою список оцінок. Однак, згідно з новою концепцією, батьки повинні отримувати більш широке розуміння успіхів їхніх дітей. Тому експерти розробили зразок свідоцтва для 1-го класу, який передбачає розгорнуті характеристики досягнень кожного школяра.

Дітей у школах будуть оцінювати по-новому: як це буде?

Свідоцтво містить 51 характеристику, яким потрібно дати одну з чотирьох оцінок:

 

– має великі успіхи;

 

– демонструє помітний прогрес;

 

– досягає результату з допомогою вчителя;

 

– вимагає значної уваги і допомоги.

 

В кінці такого свідоцтва вчитель повинен викласти свої рекомендації, а батьки – побажання.

 

НАВІЩО? Численні дослідження показують, що цифрова або знакова оцінка створює недружню освітню атмосферу. Такий вид оцінювання «бачить» лише помилки, а отже і дитина на них зациклюється. Батьки також не завжди розуміють, з яких міркувань учитель виставив ту чи іншу оцінку, після чого починають вимагати від дитини конкретного результату, вираженого у високому балі. Характеристика процесу ці питання знімає, а з ними – і психологічну напругу в класі.

 

Щоправда, є і ложка дьогтю – у вигляді додаткової роботи для вчителів молодших класів. Адже на заповнення свідоцтв буде йти набагато більше часу, ніж для підготовки табелів.

 

джерело


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.