Нова Каховка
C

» » "Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

"Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

"Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

Українці все активніше пересідають з бензинових і дизельних машин на електромобілі. Всього п'ять років тому по наших дорогах їздило лише близько 1000 електромобілів і гібридів. Сьогодні їх уже понад 20 тисяч.

 

За темпами зростання числа "зелених" авто Україна входить ТОП-10 країн світу. Цьому посприяло скасування митних зборів і податків на ввезення електромобілів. А через п'ять років в Україні буде вже 246 тис. авто з електродвигуном, прогнозують аналітики.

 

Які електромобілі купують українці, розбирався сайт "Сьогодні".

 

Україна серед світових лідерів

 

Третій рік поспіль наша країна входить в ТОП-10 країн за темпами зростання ринку електрокарів.

 

"Україна продовжує грати роль зразка для країн з низьким рівнем доходу і ганьбити розпещених західних сусідів", - пише міжнародне видання InsideEVs. Так, на кінець минулого 2018 року в країні було зареєстровано 19 911 електромобілів і гібридів. З них 5908 авто куплені в 2018 році – вдвічі більше, ніж в 2017-му.

 

Таким чином, Україна зайняла 10-е місце серед країн світу за темпами зростання ринку електромобілів, розділивши його з Німеччиною.

 

Але є важлива відмінність від тих же німців. У нас кількість електромобілів зростає за рахунок ввезення б/в машин. Переважна частина електрокарів – потримані Nissan Leaf з США. Нових електромобілів в Україну ввозиться мало. За даними "Укравтопрому", на ринку електромобілів найбільше машин віком до п'яти років. На їх частку припало більше 52% реєстрацій. Приблизно 39% склали авто віком старше п'яти років, а нові автомобілі не змогли дотягнути до позначки в 9%.

"Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари
"Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

"Щороку тисячі українців – жителів країни, де середня місячна зарплата становить 300 доларів – шикуються в чергу, щоб заплатити 15 тис. доларів за б/в Nissan Leaf. Хоча в сувору зиму його пробіг може зменшуватися на 40%, і навряд чи є досить станцій з швидкою зарядкою – але завжди є попит на підтримані електромобілі", – наголошується в рейтингу InsideEVs.

 

Проте, серед усіх проданих машин кількість електромобілів становить 3-3,2%. Для порівняння, в Норвегії вони займають 50% продажів. Однак через п'ять років ситуація може кардинально змінитися. Аналітики IRS Group підрахували, що до 2024 року кількість машин з електродвигуном в Україні досягне 246 тисяч.

 

Які електромобілі купують українці

 

За дев'ять місяців цього року українці зареєстрували майже 5 500 електрокарів.

 

Динаміка продажів легкових "зелених" авто виросла на 42%. Основну частку електромобілів склали старі автомобілі. За даними "Укравтопрому", б/в електрокари склали 91% реєстрацій.

"Україна – країна зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

В ТОП електрокарів, які українці купували протягом дев'яти місяців, увійшли:

 

  • Nissan Leaf – 2 500 шт. Автомобіль з пробігом 60 тис. км можна купити за 10 тис. доларів.
  • Tesla Model S – 435 шт. Авто з пробігом 65 тис. км обійдеться мінімум в 34 тис. доларів.
  • BMW i3 – 276 шт. Електрокар з пробігом 29 тис. км коштує в Україні 18 тис. доларів.
  • Volkswagen е-Golf – 238 шт. На старий автомобіль ціни починаються від 15 тис. доларів.
  • Fiat 500e – 225 шт. Авто з пробігом 28 тис. км обійдеться 11 500 доларів.
  • Renault Kangoo Z.E – 363. Машина з пробігом 50 тис. км обійдеться в 7600 доларів.

 

Темпи продажів електромобілів продовжують рости за рахунок "обнулення" податків. Українці можуть ввозити електромобілі і не платити ні копійки за розмитнення. Пільгове розмитнення буде діяти до 2021 року. З нульовими податками купівля електрокара обходиться приблизно на 17% дешевше. Українцям не треба платити ПДВ – 16,8%, і акцизний збір – 1 євро за кожен кВт ємності акумулятора. Мито в 10% парламент скасував ще в 2015 році. Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%, його платять при реєстрації авто.

 

Але поки вартість електрокарів вище, ніж у авто з двигуном внутрішнього згоряння. Однак завдяки держпідтримці, їх вартість вирівнюється. До 2025 року електромобілі будуть дешевше бензинових і дизельних аналогів, прогнозують в Bloomberg. Це станеться через падіння вартості літій-іонних батарей. Так, через зростання виробництва літій-іонних акумуляторів ціна на батареї електрокара знизиться до 70 доларів за кіловат-годину до 2030 року. Для порівняння, в 2017 році акумуляторні батареї коштували в середньому близько 208 доларів за кіловат-годину.

 

джерело


Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм іменем.

комментарів

Інформаційне повідомлення

Коментувати статті на нашому сайті дозволено лише на протязі 5 днів з моменту публікації.