Новая Каховка
C

» » "Дорогі навички": що цікавить роботодавців в Україні і за що готові платити більше

"Дорогі навички": що цікавить роботодавців в Україні і за що готові платити більше

"Дорогі навички": що цікавить роботодавців в Україні і за що готові платити більше

Ні для кого не секрет, що, чим більше співробітник кваліфікований та професійний, тим цікавіший він для роботодавця. Необхідні навички, безумовно, відрізняються в різних сферах і на різних роботах, але є й ті, які будуть величезним плюсом для всіх. Сайт "Сьогодні" розбирався, які навички шукають роботодавці в претендентах і скільки готові за них доплачувати.

 

Скільки роботодавці готові доплачувати за потрібні навички

 

Ринок праці в Україні постійно змінюється, особливо в умовах масштабної діджиталізації останніх років. Нагадаємо, що вміння поділяються на "hard skills" і "soft skills". Так, "hard skills" – це професійні навички, які можна якимось чином виміряти, наприклад, знання іноземних мов, знання комп'ютерних програм, вміння водити машину тощо. А ось "soft skills" – це більш особистісні якості, які не можна виміряти, наприклад, комунікабельність, креативність, пунктуальність, стресостійкість тощо. Експерти відзначають, що зараз спостерігається тенденція, коли на перший план виходять саме особистісні якості людини – "soft skills".

 

Однією з необхідних навичок з категорії "hard skills" залишається знання англійської. Ця вимога фігурує в кожній п'ятій вакансії, згідно з даними аналітичного центру hh.ua|grc. З підвищенням вимог до кандидата ростуть і зарплатні пропозиції. Якщо протягом 2019 року в середньому у вакансіях говорилося про заробітки від 10 000 грн, то в пропозиціях про роботу, де потрібна англійська мова, фігурують такі цифри:

 

  • володіння англійською без вказівки необхідного рівня – від 16400 грн (+64% до середньої початкової зарплати);
  • рівень Intermediate – робота з зарплатами від 17 500 грн (+75% до середньої початкової зарплати);
  • рівень Advanced – робота з зарплатами від 22 500 грн (+125% до середньої початкової зарплати).

 

Але крім цього є величезна кількість важливих навичок, які роботодавці були б раді бачити у своїх підлеглих. В аналітичному центрі hh.ua|grc розповідають, що, згідно з доповіддю Всесвітнього економічного форуму "Future of Jobs", найбільш актуальні навички 2020 року – це рішення комплексних завдань, критичне мислення, креативність, управлінські таланти, комунікаційні навички, емоційний інтелект, здатність приймати рішення, клієнтоорієнтованість, навички ведення переговорів і когнітивна гнучкість.

 

"Аналіз бази вакансій, розміщених на hh.ua|grc протягом 2019 р показує, що найбільш затребуваним є вміння вести переговори - така вимога висувається в 6% пропозицій про роботу. Така навичка актуальна для фахівців з продажу, маркетологів і PR-менеджерів, розробників ПЗ, працівників логістичної сфери і сфери нерухомості. Популярна вона і серед пошукачів – вміння вести переговори декларують 5% кандидатів (що ставить цю навичку на 4 місце). Хоча володіння такою навичкою не сильно підвищить заробітну плату. Якщо протягом 2019 року в середньому у вакансіях говорилося про заробітки від 10 000 грн, то в пропозиціях про роботу, де потрібні були навички ведення переговорів, фігурувала зарплата від 11 800."- зазначила в коментарі сайтуі"Сьогодні" керівник експертно-аналітичного центру hh.ua|grc Юлія Дрожжіна.

 

На другому місці за популярністю серед роботодавців виявилася креативність, яка згадується в 5% вакансій. Найчастіше вона потрібна в сферах маркетингу, мистецтва, медіа, ІТ і продажів. До того ж, така навичка може забезпечити додаткові 30% до заробітної плати.

 

Трійку лідерів замикає вміння управляти проектами – про нього пише 4% роботодавців. Як правило, таку вимогу висувають до розробників ПЗ, маркетологів, фахівців з продажу, консультантів і працівників виробництв і АПК. Ця навичка, за даними аналітиків, може забезпечити зарплату на 132% вище, ніж середня початкова сума.

 

"За 1% приходить на вакансії, де фігурують комунікативні навички, гнучкість і вміння приймати рішення. Причому останні дві дають підстави розраховувати на зарплату на 33% вище. А ось вміння налагоджувати комунікації – на 76%. Крім перерахованих навичок варто звернути увагу на комп'ютерні навички, базові навички програмування, digital skills – в умовах цифровізації світу та економіки такі вміння необхідні", ­— пояснила Юлія Дрожжіна.

 

Які навички шукають на ринку праці

 

Ми поговорили з представниками різних компаній і дізналися, які навички в претендентах цікавлять їх найбільше і за що вони готові платити більші зарплати.

 

Катерина Козельська, HRmanager креативного агентства "TABASCO" розповіла в коментарі сайту "Сьогодні", що для того, щоб бути конкурентним на ринку праці, потрібно не тільки мати досвід і професійні знання, а й розвивати soft skills. Навчити людину працювати в Excel легко, а от навчити бути гнучкою, креативною і комунікабельною – складно.

 

"Саме ці навички необхідно розвивати щодня, щохвилини. Уміння правильно говорити і доносити інформацію знадобиться тобі завжди і всюди. Уміння працювати в команді обов'язково. Уміння приймати рішення, брати на себе відповідальність і впевненість в собі. Уміння управляти людьми, і це не обов'язково лише для ТОП-позицій. Емоційний і соціальний інтелект. Звичайно, управляти своїм часом. І бажано собою взагалі. Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми. І ще дуже важливо вміти всього цього швидко навчитися. Іноді простіше взяти "джуна", але з набором цих навичок, вкласти в нього спеціальні знання – і отримати справжню "зірочку" в команді", – каже Катерина Козельська.

 

HR manager додала, що зараз роботодавці все менше звертають увагу на освіту, якщо це не специфічна сфера, а акцент робиться на вмінні круто "продати" себе на співбесіді. Зараз не важливий диплом, важливі критичне мислення, креативність і адаптивність. Тоді як ще кілька років тому без освіти можна було і не мріяти про роботу. І саме портфоліо, резюме, презентація: все може стати гарним штрихом в ухваленні рішення, взяти вас на роботу, чи ні.

 

"Володіння іноземними мовами – великий плюс до резюме. Лідерські якості. Гнучкість. Уміння працювати в "спартанських умовах". Готовність в будь-який час і в будь-якому місці підключитися до проекту. Комунікабельність. Впевненість в собі і в своїх силах. Величезне бажання вкладати в себе і бути краще себе вчорашнього. Здорові амбіції", – пояснила Козельська.

 

Юлія Гуменна, виконуюча обов'язки керівника відділу підбору та адаптації персоналу в корпорації "Біосфера" розповіла, що якщо говорити про так звані hard skills, то вони різняться від галузі до галузі. Проте, практично для будь-якого фахівця сьогодні важливо вміти працювати в цифровому середовищі.

 

"Діджиталізація для більшості галузей – це реальність, в якій живе і розвивається ринок, навіть найбільш консервативні його напрямки. Тобто бути "досвідченим користувачем ПК" вже недостатньо", – каже Гуменна.

 

Вона додала, що список soft skills, які сьогодні користуються попитом у роботодавців, можна узагальнити наступним чином:

 

  • багатозадачність (вміння жонглювати проектами і правильно розставляти пріоритети);
  • гнучкість і вміння адаптуватися під швидко мінливі запити бізнесу;
  • стратегічне мислення і підприємницький підхід до справи (бізнесу сьогодні недостатньо, щоб ви просто виконували свою функцію, важливо розуміти, яку роль ваша робота відіграє для досягнення загального результату);
  • здатність до навчання (особливо це стосується галузей і спеціальностей, які зазнають змін у зв'язку з впровадженням нових IT-рішень);
  • новаторство і change-management, тобто вміння впроваджувати зміни і керувати ними (це особливо актуально для працівників на управлінських і топових позиціях).

 

Анастасія Старікова, HR-директор "Recycling Solutions" в коментарі сайту "Сьогодні" розповіла, що зараз таке поняття як "професія" йде. Більш важлива "роль" як унікальний набір компетенцій, які людина буде застосовувати в компанії. Тому навіть у виробництві сьогодні все більше на перший план виходять "гнучкі" навички.

 

"В Україні дуже гостра нестача фахівців, які мають досвід роботи на виробництві – від електриків до виробничих директорів. При цьому тенденція така, що більше 30% навичок співробітників не відповідає необхідному рівню. Нам, як і багатьом промислових компаніям, сьогодні легше взяти людину без досвіду, але таку, що відповідає нашим soft-критеріям, і навчити її з нуля", – пояснює ситуацію Старікова.

 

Вона зазначила, що все більш актуальним стає розвиток технологічних навичок, таких, як аналіз даних, технічне проектування, інжиніринг або технічна підтримка. І за прогнозами експертів, час роботи зі спеціальними IT-навичками і програмуванням виросте на 90% до 2030 р, в той час, як більше 30% професій стануть автоматизованими. В зоні ризику такі професії як касир, кредитний інспектор або юрист. Фахівці, які не боятимуться працювати з новими технологіями і намагатися їх впроваджувати свою щоденну роботу, стануть більш затребуваними на ринку праці незалежно від сфери діяльності.

 

"Серед найбільш важливих соціальних і емоційних навичок ми виділяємо навички комунікації і ведення переговорів, емпатії, адаптивності і безперервного вдосконалення, здатності розвивати інших, комплексної обробки та інтерпретації інформації, управління проектами, критичного мислення і прийняття рішень. Лідерство, підприємництво та ініціативність – на ці три компетенції 2030 році попит виросте на 30%. Все більш затребуваними стають когнітивні навички високого порядку. Найбільш затребувана з них – креативність. До 2030 р попит на неї зросте на 40%", – підсумувала Старікова.

 

Саме тому, щоб зайняти своє місце на ринку праці, людині потрібно розвиватися не тільки в контексті своєї професійної діяльності, а й виробляти особистісні якості, які можуть істотно полегшити працевлаштування і зробити кандидата більш затребуваним.

 

джерело


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.