Новая Каховка
C

» » Ризик в маршрутках оцінять в балах: очікуються нові перевірки перевізників

Ризик в маршрутках оцінять в балах: очікуються нові перевірки перевізників

Ризик в маршрутках оцінять в балах: очікуються нові перевірки перевізниківПоки в Україні з'являються перші маршрутки з валідаторами, бій влади з несумлінними перевізниками ведеться повною ходою – нещодавно Кабмін схвалив постанову, за якою їх відсортують за ступенем ризику за допомогою системи балів. Найнебезпечніших обіцяють перевіряти частіше. Документ набуває чинності після публікації, але цього ще не сталося. "Сьогодні" з'ясували подробиці ініціативи і обговорили її з експертами.

 

Штрафні очки

 

Документ затверджує критерії "ризикованості" перевезень і нарахування за них балів. Їх хочуть застосувати до пасажирських і вантажних автоперевізників: таксі, автобусів, маршруток і фур.

 

В першу чергу до мірил загроз віднесли всілякі провини на дорозі. Наприклад, за порушення ПДР впродовж двох років понад п'ять разів нарахують 5 балів, а до чотирьох разів – 3 бали. Якщо ж за останні три роки один з водіїв перевізника потрапить у ДТП до дев'яти разів, то отримає 10 штрафних очок, за більш ніж 10 аварій його "обдарують" вже 15 балами.

 

Очки нараховуватимуть і за порушення режиму праці та відпочинку водія: 10 балів покладаються за більш ніж п'ять таких провин протягом двох років, 5 – за їх меншу кількість. Покарають балами за недотримання прав інвалідів: якщо на загальному маршруті немає призначеного для них автобуса або ж він не відповідає особливим вимогам. За 1-4 випадки виявлення такого факту нарахують 15 балів, а ось за більш ніж п'ять – дадуть аж 20.

 

Частота контролю

 

За накопиченими балам перевізника зарахують в один з класів "ризикованості". У категорію з незначним ступенем ризику потраплять ті, хто набрав нижче 20 балів, із середньою – "оштрафовані" на 21-40 балів, з високою – на 41-100. Розряди допоможуть зрозуміти інспекторам Укртрансбезпеки, до кого потрібно придивитися трохи краще. Лідерів за очками перевірятимуть частіше за інших - раз на два роки, середнячків – раз на три роки, а найменш "бальних" – тільки раз на п'ять років. Як уточнили "Сьогодні" в Укртрансбезпеці, нараховувати бали і вести їх облік будуть їх територіальні підрозділи. 

 

Відсів недобросовісних

 

Фахівці оцінюють нововведення неоднозначно. Експерту по транспорту Дмитру Беспалову ідея до душі.

 

"Сама ініціатива гарна, вона вже втілена і працює в багатьох країнах. Така система створить новий, неціновий критерій і може допомогти відокремити хороших перевізників і витіснити з ринку недобросовісних", – упевнений фахівець.

 

"Наскільки я розумію, саме для того, щоб такий підхід запрацював, впровадили е-кабінет перевізника з інформацією про його маршрути, парк і штрафи. Там же тепер зможуть нараховувати і ці бали", – вважає Беспалов.

 

Нагадаємо, е-кабінет перевізника запустили в серпні минулого року, він доступний за адресою e-services.dsbt.gov.ua і в розділі електронних послуг на сайті Кабміну. В Укртрансбезпеці не виключають, що в майбутньому для оцінки перевізників планують використовувати і кабінет.

 

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава налаштований щодо балів скептично:

 

"У наших умовах перевірка раз на 2-5 років навряд чи буде ефективною. Особливо це стосується ринку пасажирських автоперевізників — він в критичному стані. Щоб таку ситуацію змінити, потрібно міняти закон про автотранспорт, новий підхід до перевірок справі не допоможе".

 

джерело


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.