Новая Каховка
C

» » Децентралізація в освіті

Децентралізація в освіті

В Новій Каховці розпочався процес децентралізації закладів освіти.


        У більшості країн Євросоюзу відповідальність за якість освіти покладається не на органи управління освіти, а на директорів шкіл та різні державні агенції.

        При наявному різноманітні підходів до фінансування шкіл, загальна тенденція, що має місце в країнах Євросоюзу – збільшення автономії шкіл, делегування більше повноважень.

Шкільна автономія означає самостійність щодо широкого переліку організаційних питань, зокрема: 

 -  розробляти і затверджувати свій бюджет в межах державних асигнувань;

 -  розробляти тарифікацію педагогічного персоналу відповідно до чинного законодавства і затверджувати штат педагогічного та адміністративно-технічного персоналу відповідно до своїх потреб;

 -  преміювати співробітників в межах бюджетного ліміту;

 - визначати позабюджетні джерела фінансування включаючи здачу в оренду незадіяних шкільних площ.

      Важливою організаційною умовою шкільної самостійності є посилення громадської складової в управління закладу через розширення повноважень і функцій ради навчального закладу, опікунської ради.

       В України, також, в деяких районах та містах вже давно проведена децентралізація закладів освіти. Наприклад освітні заклади Деснянського району м. Києва працюють в умовах децентралізації з 1991 року, а в м. Суми з 2009 року більше 400 закладів освіти перешли на нові умови.

        Робота в умовах децентралізації показала, що керівники закладів добре справляються з покладеними на них обов’язками і набувають ще більшого  досвіду та авторитету серед громади, батьків та учнів.

        Наявність статусу окремою юридичної особи та власної бухгалтерії створює зручності для членів трудового колективу, коли будь які питання можливо оперативно вирішити на місці. Також це дозволить закладам освіти уникнути заплутаної, важкої та неефективної процедури тендерних закупівель. З’явиться можливість самім вирішувати у кого закуповувати товари та послуги на основі прямих договорів, а також контролювати їх якість. Самостійно вирішувати куди направляти кошти, які будуть зекономлені від більш ефективного управління безпосередньо в самих закладах освіти. За управлінням освіти залишиться тільки функція контролю.

       На початку грудня в міському фінансовому управлінні відбувся семінар-нарада за участю директорів шкіл, у якому фахівці управління розповіли про управління фінансами на рівні шкіл. Багато питань виникало по ходу зустрічі. Але переважної більшості було зрозуміло в великих перевагах самостійного планування бюджету окремого закладу, ніж  всієї освіти загалом.

        Процес децентралізації життя відбувається не тільки в змінах адміністративних меж територій, але і в розумінні що саме від змін безпосередньо на містах залежить майбутнє освітянської галузі і України в цілому.


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.