Новая Каховка
C

» » Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Досвід формування сучасного освітнього простору в об’єднаних територіальних громадах Херсонщини розглянули під час круглого столу в департаменті освіти, науки та молоді облдержадміністрації, організованого спільно з Херсонським регіональним відділенням Асоціації міст України.

 

Участь у заході взяли голови об’єднаних територіальних громад, їх заступники та секретарі рад, керівники управлінь та відділів освіти, директори шкільних та дошкільних освітніх закладів. Були розглянуті актуальні питання організації управління освітою в ОТГ, формування освітніх округів, ключові проблеми в процесі ліцензування закладів освіти.

Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Учасники мали нагоду ознайомитися з кращими практиками місцевого самоврядування в організації покращення якості освітнього процесу, створення комфортних умов для навчання, харчування учнів, підвезення до опорних закладів, збереження та реорганізації позашкільної мережі, капітальних та поточних ремонтів освітніх закладів, які вдається здійснювати за кошти місцевих бюджетів та за рахунок проектної діяльності. Адже завдяки децентралізації з’явилися додаткові фінансові ресурси в територіальних громадах та нові організаційні можливості, аби вибудувати свою модель організації та управління освітою, прийнятну та адаптовану під особливості мережі закладів своєї ОТГ.

 

Як зазначали учасники зібрання, орієнтація відбувається на підвищені вимоги та відповідність до потреб самих учнів, взаємодію з педколективами та батьками. Неосяжний потенціал у цьому мають якраз об’єднані громади, котрі прагнуть віднайти найефективнішу модель побудови цієї соціально важливої сфери, аби вона відповідала кращим стандартам та запитам тих, хто здобуває освіту та її надає.

Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Відтак створення освітніх округів, доцільність оптимізації системи освіти в громаді та інші непрості питання обговорювали учасники.

 

В якості експерта виступила заступник начальника департаменту освіти облдержадміністрації Ніна Левенець. Вона порекомендувала включати в структуру освітнього округу спортивні та музичні школи, використовуючи їх потенціал на підставі договорів для потреб ЗОШ. Це і є комплексним поєднанням освіти, культури та спорту в ОТГ, де створені відповідні відділи управління цими сферами. Вона також зазначила, що в області повним ходом триває процес ліцензування закладів освіти ОТГ і закликала відповідально поставитися до підготовки відповідних документів з урахуванням особливостей закладів, контингенту учнів тощо.

 

При визначенні пріоритетів розвитку освіти в громадах слід орієнтуватися не лише на латання невідкладних дірок, а й дбати про розвиток та перспективу, – акцентувала Ніна Левенець. – Важливо знайти вектор, за яким рухатися.

Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Яким чином налагодити контакт з батьками, як найкращим чином організувати навчання для старшокласників – про свій досвід розповіли освітяни Іванівської селищної ОТГ.

 

На цьому непростому прикладі учасники зустрічі розглядали не тільки успіхи, а й гострі проблеми реформування системи освіти. Адже запроваджена в громаді модель пов’язана з подоланням однієї з найболючіших бід більшості сільських районів – критично малого контингенту учнів у загальноосвітніх закладах сіл. Малокомплектність змусила дбати про те, щоб зі шкіл, де в класах навчалося на індивідуальному графіку по 3–5 учнів, а подеколи деяких класів й узагалі не було, почали підвозити дітей до опорних закладів у адмінцентр громади. На початку це викликало шквал невдоволення батьків та вчителів, який згодом вгамувався розумінням того, що діти тепер здобувають освіту в достойних конкурентних, якісних умовах сучасних освітніх закладів. У них тепло, затишно, краща матеріально-технічна база. У класах навчається до 20 і більше учнів, а отже є комунікація та соціалізація підлітків серед однолітків.

 

Хоча далося непросте рішення надто складно. Є навіть рішення двох судів по Нововасилівській та Трохимівській школах, котрі змусять дещо відкоригувати прийняті рішення селищною радою.

 

Однак, беззаперечно, в ОТГ створено багато для налагодження ефективного освітнього процесу, покращення матеріальної бази закладів освіти та осучаснення умов навчання та перебування учнів.

 

Про особливості процесу реформування розповіла начальник відділу освіти Іванівської селищної ради Катерина Бондаренко. Презентація основних кроків та досягнутого результату викликала жвавий інтерес і низку запитань. Приміром, щодо налагодження безкоштовного харчування (обідів) всіх учнів та дитсадківців. А ще про ефективне налагодження підвезення школярів 6 автобусами, облаштування безпечної посадки-висадки юних пасажирів. Сьогодні в освітніх закладах ОТГ навчається 865 учнів, з яких 285 – підвозяться.

Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Йшлося й про ноу-хау, запозичене свого часу в Новотроїцьку, – досвід співпраці з підприємством, яке взяло в оренду котельні та надає послуги з опалення закладів освіти, що дозволяє досягнути належного температурного режиму та суттєво (майже удвічі) економити бюджетні кошти, не заморочуватися на закупівлю палива та утримання персоналу, реконструкції та ремонти мереж. Мережі опалення реконструйовані та забезпечені сучасними економічними котлами за рахунок орендаря.

 

Окрема увага була приділена сучасній реконструкції харчоблоків, шкільних їдалень та санвузлів, систем водопостачання та водовідведення, налагоджено цілодобову подачу води, в тому числі гарячої. Нині школи мають теплі спортивні зали та економне освітлення.
Яка вона, сучасна школа в ОТГ?

Зацікавлення викликала й тема збереження та розвитку позашкільної освіти. У ОТГ створено КЗ «Дитячо-юнацький центр» на базі колишньої спортшколи, де нині займаються за інтересами 418 вихованців. Завдяки цьому галузі освіти, молоді та спорту в громаді тісно переплелися. Вкладені мільйони у розвиток освіти дають не лише кардинальне покращення стану освітніх закладів, а й розвиток, на який так довго чекали й учні, й освітяни.

 

Учасники круглого столу мали можливість розповісти про проблеми своїх громад в процесі реформування освітніх закладів. Йшлося про особливості їх ліцензування, утворення освітніх округів. Регіональний консультант АМУ з бюджетних питань Марія Кривецька зупинилася на питаннях використання залишків освітньої субвенції. По області їх сума перевищила 170 мільйонів гривень, а це великий потенціал для того, щоб зміцнити матеріально-технічну базу навчальних закладів та розумно використати зазначені кошти на обумовлені потреби.

 

джерело


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

комментариев

Информация

Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 5 дней со дня публикации.